Jak zrzucić nadwagę - 7 ważnych porad

Odchudzanie
Ocena artykułu: 4.3/5 (42 głosów)

O autorze:

Agnieszka Filipowska

Health & Lifestyle Coach

Oto 7 kroków, które pomogą Ci w zrzuceniu zbędnych kilogramów.
Jak zrzucić nadwagę - 7 ważnych porad
1. Zdefiniuj, co jest Twoją motywacją
Odchudzanie to proces składający się z trzech części. Bardzo ważne są ćwiczenia oraz zmniejszanie ilości jedzonych kalorii, jednak Twój sukces zależy od tego, jakie masz podejście. Najważniejsze jest to, by zacząć odchudzanie z dobrym nastawieniem. Jeśli na prawdę musisz zrzucić nadmiar kilogramów, myśl długoterminowo.

Przygotuj się na to, że motywacja może szybko się skończyć i wtedy będziesz musiał kontynuować dietę bez niej. Oto kilka strategii, które poprawią Twoje nastawienie w trakcie diety. Prawdopodobnie masz wiele powodów do tego, by zacząć tracić zbędne kilogramy. Specjaliści od odchudzania wiedzą jednak, że nie wszystkie z nich są dobre.

Jeśli Twoja decyzja wzięła się z tego, że ktoś inny wywiera na Tobie presję, Twoje przeświadczenie, że osiągniesz sukces, będzie coraz słabsze. By osiągnąć sukces, musisz rozwinąć w sobie pragnienie poprawy swojego życia, a nie realizować czyjąś wizję. Zacznij od wypisania wszystkich powodów, dla których chciałbyś zrzucić zbędne kilogramy. Podkreśl wszystkie, które dotyczą nie tylko Ciebie, ale także innych osób.

Przepisz tę listę, pomijając te kwestie, które zaznaczyłeś. Następnie poszukaj, czy na Twojej liście znajdują się takie frazy, jak "muszę". Oznaczają one obowiązek, a nie pragnienie, a także sprawiają, że podświadomie nie chcesz schudnąć. Sprawdź tę teorię - kup ciastka czekoladowe i powiedz sobie, że nie możesz ich zjeść. Od razu po nie sięgniesz.

2. Wybierz cel, który możesz osiągnąć
Badania pokazują, że większość osób na diecie wyznacza sobie aż 4 razy większy cel, niż mogą go osiągnąć w ciągu pół roku. Stawiaj sobie mniejsze cele. W ciągu pół roku powinieneś zrzucić około 10 procent masy ciała, a następnie dbać o to, by tracić ich coraz więcej. Uważaj na to, by nie opierać się wyłącznie na liczbach.

Celem nie powinno być zrzucenie określonej ilości kilogramów, to tylko wskaźnik tego, że osiągnęliśmy sukces. Skup się nie na ilości kilogramów do zrzucenia, a na tym, jakie nawyki chcesz zmienić. Możesz na przykład ograniczyć spożycie tłuszczu o 35% lub przestać pić napoje gazowane i kupować batony.

3. Zaprojektuj swój własny plan.
Zamiast wypróbowywać każdą nową dietę, stwórz swój własny plan, dopasowany do swoich możliwości. Jeśli chcesz schudnąć kilka kilogramów rocznie, wystarczy zmniejszyć ilość kalorii o 150 dziennie.

Powinieneś wprowadzić niewielkie zmiany w obecnym stylu odżywiania, takie, jak zmniejszenie porcji lub przygotowanie potraw w inny sposób. Pomyśl o tym, bez jakich potraw może się obyć lub nie możesz bez nich żyć i staraj się wprowadzać modyfikacje. Uwielbiasz czekoladę? Zjedz dziennie tylko mały kawałek.

Jeśli uwielbiasz przekąski, podziel ilość przyjmowanych kalorii na kilka niewielkich posiłków, dzięki czemu nie będziesz miał wrażenia, że jesteś głodny. Niezależnie od diety, nie powinieneś całkowicie odrzucać jedzenia tego, co kochasz. Gdy czujesz niedobór pewnych potraw w diecie, szybko zaczynasz o nich myśleć i Twoja siła woli słabnie.

4. Wyobraź sobie swoje nowe Ja

Zmiana zawsze jest trudna, dlatego, jeśli wyobrazisz samego siebie w szczuplejszej odsłonie, szybciej osiągniesz sukces. Zamknij oczy, oddychaj głęboko i wyobraź sobie, że jesteś zdrowszy i szczuplejszy. Jak wtedy chodzisz? Trzymasz wtedy głowę znacznie wyżej. Jak się ubierasz? Znacznie lepiej. Jak się czujesz? Bardziej pewny siebie, pełny energii i dumny ze swoich osiągnięć.

5. Ustal proste priorytety

Zacznij każdy dzień od spotkania z samym sobą. Pierwszą rzeczą rano, powinno być ustalenie sobie celów i zrobienie czegoś, co wpłynie na Twoje zdrowie. Może być to ugotowanie zdrowego posiłku albo przejechanie kilku kilometrów na rowerku. Na początku każdego miesiąca zdecyduj, które dni poświęcisz na trening i jaki będzie to trening. Kupuj regularnie zdrową żywność, najlepiej ustalając wcześniej dzień zakupów.

6. Wykrywaj przeszkody emocjonalne

Smutek i złość to dwie emocje, które zwykle prowadzą do tego, ze się przejadasz. Miej świadomość tego, że zajadanie problemów ich nie likwiduje. Z tego powodu warto prowadzić dziennik, w którym zapiszesz emocje, które sprawiły, że odstąpiłeś od diety.

Gdy poznasz te czynniki, które sprawiają, że odstępujesz od diety, będziesz mógł uchronić się od tego następnym razem. Pamiętaj, że dieta polega przede wszystkim na pokonywaniu swoich słabości. Gdy Twoje ciało się zmienia, ludzie postrzegają Cię w inny sposób, co może Ci działać na nerwy. Aby pozbyć się strachu, powinieneś stanąć przed nim twarzą w twarz. Przypominaj sobie, że każdy drobny wybór, którego dokonasz, przybliża Cię do osiągnięcia wymarzonej wagi i sprawia, że jesteś bardziej pewny siebie.

7. Świętuj każdy sukces
Nagrody za znaczne osiągnięcia są bardzo ważne. Gdy uda Ci się schudnąć do określonej wagi, powinieneś wynagrodzić się za to czymś przyjemnym.




Napisz komentarz

Jeżeli nie chcesz przepisywać kodu z obrazka zaloguj się lub zarejestruj.

Używamy cookies w celach świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza,
że cookies będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się więcej.