Dieta kopenhaska

Diety
Ocena artykułu: 4.2/5 (42 głosów)

O autorze:

Agnieszka Filipowska

Health & Lifestyle Coach

Dieta kopenhaska trwa 13 dni i jest stosowana przede wszystkim przez osoby, które szukają szybkiego sposobu na pozbycie się nadmiaru kilogramów.
Dieta kopenhaska
Ma sporą ilość zwolenników i jest świetnym sposobem na utratę dodatkowych kilogramów, jeśli będziemy pamiętali o możliwych efektach ubocznych.
Należy wiedzieć, że nie każdy może z niej skorzystać ze względów zdrowotnych. Innym problemem mogą być zbyt restrykcyjne zasady. Jeśli jesteś osobą, która lubi podjadać i masz mało samozaparcia, z pewnością nie wytrwasz do końca. Dieta trwa 13 dni, a powtórzyć ją można dopiero po około 12 tygodniach.

Zasady diety
Jeśli będziesz ściśle stosować się do jadłospisu osiągniesz gwarantowany sukces. Na okres 13 dni należy zapomnieć o podjadaniu, niedozwolonych produktach, słodyczach oraz alkoholu. Jeżeli chociaż raz się złamiesz, dieta zostanie zaburzona. Podejmując się diety Kopenhaskiej schudniesz w szybkim czasie od 5 do 10 kg.Nie można jej stosować dłużej, niż 13 dni, gdyż jest wtedy szkodliwa dla organizmu, ze względu na bardzo małą ilość kalorii. W tej diecie podstawą jest , łączone z niewielką ilością owoców. Tłuszcz i inne węglowodany są niedozwolone. Dieta dostarcza około 500 - 900 kalorii.

Z tego względu tylko i wyłącznie osoby zdrowe mogą podjąć się wyzwania. Oczywiście przed rozpoczęciem należy się dokładnie zbadać oraz wybrać się na konsultację z lekarzem. Jak można się domyślić dieta przeznaczona jest dla osób, które w bardzo szybkim czasie chcą zgubić zbędne kilogramy.

Dieta 13 dniowa jest wyczerpująca dla organizmu, gdyż nie dostarcza wszystkich składników odżywczych, potrzebnych do życia. W ciągu 13 dni diety warto przyjmować witaminy i minerały, które zmniejszą ryzyko awitaminozy. Według dietetyków, w tej diecie jest zbyt mało węglowodanów i tłuszczu, co może prowadzić do spowolnienia metabolizmu.

Jakie produkty spożywa się podczas diety Kopenhaskiej?
Jadłospis głównie opiera się na mięsie drobiowym, rybach, jajkach, warzywach i owocach. Niedozwolone jest picie alkoholu oraz jedzenie słodyczy. Jedynym dozwolonym płynem oprócz wody jest kawa, którą należy spożywać podczas śniadania. W ciągu dnia należy przyjąć 2 litry wody, szczególnie podczas nagłych atakach głodu. W razie potrzeby możesz przyprawić danie pieprzem lub solą.

Zalety diety Kopenhaskiej
Główną zaletą jest utrata dużej ilości kilogramów w bardzo szybkim czasie. Można również wspomnieć o pozytywnym wpływie na motywację - jeśli wiesz, do jakiego efektu dążysz, nie pojawia się u Ciebie strach lub rozterki, które mogą odciągnąć Cię od stosowania diety.
Naszym zdaniem, jeśli chcesz zacząć dietę Kopenhaską, powinieneś najpierw dokładnie zapoznać się z jej zasadami i zrobić duże zakupy produktów, które można przyjmować podczas jej trwania. Warto także wyrzucić wszystkie produkty, które są niedozwolone w diecie, aby nie kusiły nas do podjadania.

Kiedy zacząć stosować tę dietę?
Wyzwanie, które podejmujemy w tej diecie, jest poważne, dlatego warto ją rozpocząć na urlopie. Ograniczenie ilości kalorii może prowadzić do osłabienia organizmu i problemów z koncentracją, dlatego wtedy, gdy jesteś na diecie Kopenhaskiej, lepiej unikaj przełożonych. Pamiętaj o tym, że uczucie głodu mija dopiero 20 minut po rozpoczęciu posiłku, dlatego warto znaleźć czas na zjedzenie go w spokoju.

Podczas stosowania tej diety, należy jak najwięcej pić. Woda osłabia apetyt, oczyszcza organizm i pozwala usunąć z organizmu zanieczyszczenia, oraz zmniejsza zaparcia.

Jeśli uda Ci się ukończyć plan diety kopenhaskiej, nie możesz wrócić do swoich poprzednich nawyków żywieniowych - to właśnie one doprowadziły do Twojej otyłości.
Zamiast tego, zwiększ w diecie ilość warzyw i owoców, jedz zdrowe tłuszcze i nie unikaj białka.

Dieta kopenhaska - opinie
Dieta kopenhaska jest najtrudniejsza na początku, gdyż trzeba znacznie ograniczyć ilość spożywanych kalorii. Po kilku dniach, organizm przyzwyczaja się do ograniczeń i dochodzi do stanu ketozy, podczas której zaczyna odżywiać się ciałami ketonowymi, a nie glukozą. Sprzyja to na znaczne obniżenie uczucia głodu.
W dietach niskowęglowodanowych, do których należy także dieta kopenhaska, znacznie większym problemem niż głód, jest spowolnienie metabolizmu i bóle głowy, prowadzące do osłabienia organizmu.

Wady diety Kopenhaskiej
Zdecydowanie więcej jest wad niż zalet. Bardzo dużym mankamentem jest spadek przyjmowanych wartości odżywczych. Można tutaj wspomnieć, że podczas diety przyjmuje się dziennie średnio około 850 kcal. Jeśli stracisz kilogramy wiedz, że jest to powodem utraty wody w organizmie oraz mięśni. Niestety podczas diety na takich zasadach można szybko spodziewać się efektu jo-jo.

Efekt jo-jo może nastąpić dość szybko ze względu na restrykcyjny i ubogi jadłospis. Na śniadanie z reguły pije się kawę zamiast sytego posiłku, a ssanie w żołądku maskuje się wodą. Po 13 dniach ciężko będzie utrzymać wagę nawet najbardziej zmotywowanym osobom.
Inną kwestią jest to, że dieta 13 dniowa ma grono osób, które dzięki niej schudły i następnie mogły przejść na zdrowe odżywianie.

Dieta kopenhaska - efekty

Najważniejszym działaniem tej diety jest bardzo duża utrata wagi, związana z restrykcyjnymi ograniczeniami, podczas jej stosowania.


Niestety, ale podczas diety często dochodzi do osłabienia organizmu i może pojawić się problem z uprawianiem sportu. Wynika to z faktu, że dieta dostarcza zbyt małej ilości energii i brakuje w niej żelaza, które jest niezbędne, do wydajnego wysiłku.

Naszym zdaniem, dieta kopenhaska powinna być stosowana jedynie u osób, które mają bardzo duży problem z odchudzaniem. Przykładowo – w również jesz , ale z czasem wprowadzasz owoce i warzywa, a dodatkowo, nie musisz tak bardzo ograniczać kalorii. Utrata kilogramów na tej drugiej diecie jest podobna, a dyskomfort – znacznie mniejszy.

Dieta kopenhaska daje duże efekty, ale gdy się skończy, na pewno nie będziesz miał wyrobionych prawidłowych nawyków żywieniowych. Z tego powodu, po jej odstawieniu, bardzo szybko przybierzesz ponownie na wadze.

Dieta Kopenhaska, podobnie, jak inne diety niskokaloryczne, ma szereg działań niepożądanych. Jest to między innymi wypadanie włosów, pojawienie się wyprysków, pogorszenie samopoczucia czy nawet omdlenia. W niektórych przypadkach są one na tyle nasilone, że stanowią poważne zagrożenie dla naszego zdrowia i sprawiają, że trzeba skończyć ze stosowaniem diety. Jest wiele innych diet, które obciążają organizm w mniejszym stopniu i dają podobne efekty, co dieta Kopenhaska.


Podsumowując - należy dokładnie przemyśleć przystąpienie do tej diety, ponieważ jej efekty uboczne mogą być zbyt duże, w stosunku do korzyści z utraty kilogramów. Dokładnie zapoznaj się z jej zasadami i skonsultuj to ze swoim lekarzem.


Napisz komentarz

Jeżeli nie chcesz przepisywać kodu z obrazka zaloguj się lub zarejestruj.

Używamy cookies w celach świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza,
że cookies będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się więcej.