Dieta Cambridge – czy warto?

Diety
Ocena artykułu: 4.2/5 (52 głosów)
Jest wiele diet, które budzą kontrowersje z uwagi na to, że znacznie odbiegają od zwykłego sposobu odżywiania.
Dieta Cambridge – czy warto?
Dieta Cambridge jest jedną z najbardziej nienaturalnych diet – składa się w całości z posiłków przygotowywanych z proszku.

Dieta jest skuteczna i pozwala pozbyć się nadmiaru kilogramów w krótkim czasie i dostarcza wszystkich składników odżywczych. Jest kontrowersyjna, ale może stanowić jedyne rozwiązanie dla osób z dużą otyłością.


Dieta 400 kcal?
Na pierwszym stopniu diety spożywasz bardzo mało kalorii, ponieważ możesz zjadać jedynie gotowe posiłki przygotowywane z proszku. Zupki możesz rozpuścić w mniejszej lub większej ilości wody, dzięki czemu uzyskasz bardziej lub mniej intensywny smak.

Przy diecie Cambridge pijemy dużo wody i unikamy kofeiny. Jedynym dodatkiem do posiłków jest błonnik w formie otrąb, który dodajemy wtedy, gdy pojawiają się zaparcia. Zakazane jest podjadanie innych posiłków, co jest szczególnie trudne dla osób, które uwielbiały wcześniej fast-foody.
Podczas diety często kontaktujemy się z dietetykiem, który ocenia, czy możemy przejść już na kolejny stopień diety. Następnie wprowadza się zwykłe, niskokaloryczne produkty w taki sposób, by nie spowodowały przybrania na wadze.


Dlaczego dieta Cambridge jest tak kontrowersyjna?
Przyczyna jest prosta – dieta opiera się na bardzo drastycznym ograniczeniu ilości kalorii w diecie. Prowadzi to do uczucia zmęczenia i spowolnienia metabolizmu, dlatego dietę najlepiej jest zastosować w czasie urlopu.

Posiłki zawierają bardzo dużo substancji chemicznych i nie będą odpowiadały pod względem smaku osobom, które nie lubią „zupek chińskich”. Warto pamiętać o tym, że nie ma diet, które działają, gdy ich nie stosujemy. Gdy zaczniesz się odżywiać w poprzedni sposób, Twoja masa ciała szybko wróci do poprzedniej wartości.


Po diecie Cambridge musisz regularnie kontrolować wagę, jeść w rozsądny sposób i ćwiczyć. Jeśli o tym zapomnisz, szybko da znać o sobie efekt jojo.
Plusem diety Cambridge jest to, że nie musimy zastanawiać się nad wartością energetyczną potraw – dokładnie wiemy, ile kalorii przyjmujemy dziennie i możemy liczyć na pomoc konsultanta. Opinie na temat diety Cambridge są bardzo podzielone.

Naszym zdaniem, dieta Cambridge to jedno z najgorszych rozwiązań. Posiłki, które przyjmujesz, nie mają nic wspólnego z naturalnym jedzeniem, a ilość kalorii jest zbyt mała, by zapewnić prawidłowe funkcjonowanie organizmu.
Tę dietę można stosować tylko w wyjątkowych sytuacjach, kiedy na przykład masz bardzo dużą nadwagę i nie możesz się jej pozbyć w inny sposób. Podobnie, jak w innych dietach, stosowanie diety Cambridge wymaga silnej woli i stosowania się do zaleceń konsultanta. Jednorazowe przejście na najmniej kaloryczne etapy diety Cambridge nie sprawi, że schudniesz i utrzymasz swoją wagę. Aby tak się stało, musisz zastosować całą terapie dobraną do Twojego BMI, łącznie z etapem stabilizacji.

Z drugiej strony, skuteczność tej diety została potwierdzona naukowo i po jej zastosowaniu masz pewność, że schudniesz określoną ilość kilogramów.


Komentarze

  1. ~zuzia, (IP: *.*.214.175) 2018-08-25 22:29:42

    No dieta jest niewątpliwie kontrowersyjna, bo to jednak żywność przemysłowa, a taka od razu kojarzy się ludziom z czymś niezdrowym i napakowanym chemią, a w przypadku diety cambridge jest właśnie odwrotnie, bo wszystkie te posiłki mają w sobie mnóstwo substancji odżywczych, które zaspokajają dzienne zapotrzebowanie i dodają energii. Nie bójcie się spróbować, bo może się okazać, że było warto! Ja zaryzykowałam i dzisiaj cieszę się sylwetką, jakiej nie miałam nawet w wieku 25 lat!

  2. ~synthia, (IP: *.*.23.50) 2018-06-20 19:38:32

    Wg mnie ta dieta nie jest tak szkodliwa, jak to tutaj opisujecie. To prawda – początkowe 2 stopnie nie należą do najprzyjemniejszych, ale to jest taka terapia szokowa, którą po prostu trzeba przetrwać :) Niestety, nie ma rezultatów bez ciężkiej pracy, a taka dieta jest jak najbardziej pracą nad samym sobą i swoim charakterem!

  3. ~Mycha, (IP: *.*.18.18) 2018-05-21 21:10:32

    WARTO, dziewczyny, warto! Jestem teraz na utrzymaniu, ale zaczęłam dietę w połowie zeszłego roku i efekty są świetne! Schudłam tyle ile chciałam (coś koło 11-12kg), do tego chodzę na siłownię więc cellulit też się zmniejsza, no po prostu super jak dla mnie!! Jak widać możemy wszystko, tylko wystarczy chcieć!!

  4. ~agucha, (IP: *.*.160.149) 2018-04-20 20:29:18

    No jasne że warto. Wiadomo ze dużo jest tu po naszej stronie jeśli chodzi o systematyczność czy podjadanie, ale ja ze swojej strony polecam w 100%. Waga spada, ja się dobrze czuje wiec wszystko jak należy :) niedługo planuje dołożyć ćwiczenia i wtedy już będzie petarda!

  5. ~Malina32, (IP: *.*.167.192) 2018-02-22 22:37:25

    Nie zgodzę się z artykułem. Zaczęłam dietę miesiąc temu i efekty już są! Wydaje mi się, że jest to zdrowe chudnięcie, bo zrzuciłam już 6kg, także nie jest to dieta głodówkowa na zasadzie „schudnij 10 kg w tydzień”… Jem dwa posiłki swoje i dwa posiłki Cambridge i czuje się lepiej niż kiedykolwiek wcześniej :)

Napisz komentarz

Jeżeli nie chcesz przepisywać kodu z obrazka zaloguj się lub zarejestruj.

Używamy cookies w celach świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza,
że cookies będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się więcej.