Dieta Cambridge – czy warto?

Diety
Ocena artykułu: 4.3/5 (51 głosów)
Jest wiele diet, które budzą kontrowersje z uwagi na to, że znacznie odbiegają od zwykłego sposobu odżywiania.
Dieta Cambridge – czy warto?
Dieta Cambridge jest jedną z najbardziej nienaturalnych diet – składa się w całości z posiłków przygotowywanych z proszku.

Dieta jest skuteczna i pozwala pozbyć się nadmiaru kilogramów w krótkim czasie i dostarcza wszystkich składników odżywczych. Jest kontrowersyjna, ale może stanowić jedyne rozwiązanie dla osób z dużą otyłością.


Dieta 400 kcal?
Na pierwszym stopniu diety spożywasz bardzo mało kalorii, ponieważ możesz zjadać jedynie gotowe posiłki przygotowywane z proszku. Zupki możesz rozpuścić w mniejszej lub większej ilości wody, dzięki czemu uzyskasz bardziej lub mniej intensywny smak.

Przy diecie Cambridge pijemy dużo wody i unikamy kofeiny. Jedynym dodatkiem do posiłków jest błonnik w formie otrąb, który dodajemy wtedy, gdy pojawiają się zaparcia. Zakazane jest podjadanie innych posiłków, co jest szczególnie trudne dla osób, które uwielbiały wcześniej fast-foody.
Podczas diety często kontaktujemy się z dietetykiem, który ocenia, czy możemy przejść już na kolejny stopień diety. Następnie wprowadza się zwykłe, niskokaloryczne produkty w taki sposób, by nie spowodowały przybrania na wadze.


Dlaczego dieta Cambridge jest tak kontrowersyjna?
Przyczyna jest prosta – dieta opiera się na bardzo drastycznym ograniczeniu ilości kalorii w diecie. Prowadzi to do uczucia zmęczenia i spowolnienia metabolizmu, dlatego dietę najlepiej jest zastosować w czasie urlopu.

Posiłki zawierają bardzo dużo substancji chemicznych i nie będą odpowiadały pod względem smaku osobom, które nie lubią „zupek chińskich”. Warto pamiętać o tym, że nie ma diet, które działają, gdy ich nie stosujemy. Gdy zaczniesz się odżywiać w poprzedni sposób, Twoja masa ciała szybko wróci do poprzedniej wartości.


Po diecie Cambridge musisz regularnie kontrolować wagę, jeść w rozsądny sposób i ćwiczyć. Jeśli o tym zapomnisz, szybko da znać o sobie efekt jojo.
Plusem diety Cambridge jest to, że nie musimy zastanawiać się nad wartością energetyczną potraw – dokładnie wiemy, ile kalorii przyjmujemy dziennie i możemy liczyć na pomoc konsultanta. Opinie na temat diety Cambridge są bardzo podzielone.

Naszym zdaniem, dieta Cambridge to jedno z najgorszych rozwiązań. Posiłki, które przyjmujesz, nie mają nic wspólnego z naturalnym jedzeniem, a ilość kalorii jest zbyt mała, by zapewnić prawidłowe funkcjonowanie organizmu.
Tę dietę można stosować tylko w wyjątkowych sytuacjach, kiedy na przykład masz bardzo dużą nadwagę i nie możesz się jej pozbyć w inny sposób. Podobnie, jak w innych dietach, stosowanie diety Cambridge wymaga silnej woli i stosowania się do zaleceń konsultanta. Jednorazowe przejście na najmniej kaloryczne etapy diety Cambridge nie sprawi, że schudniesz i utrzymasz swoją wagę. Aby tak się stało, musisz zastosować całą terapie dobraną do Twojego BMI, łącznie z etapem stabilizacji.

Z drugiej strony, skuteczność tej diety została potwierdzona naukowo i po jej zastosowaniu masz pewność, że schudniesz określoną ilość kilogramów.


Napisz komentarz

Jeżeli nie chcesz przepisywać kodu z obrazka zaloguj się lub zarejestruj.

Używamy cookies w celach świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza,
że cookies będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się więcej.