Najlepsze sposoby na odchudzanie - bez tanich chwytów

Porady
Ocena artykułu: 4.3/5 (54 głosów)

O autorze:

Agnieszka Filipowska

Health & Lifestyle Coach

Znam wiele osób, które mają od lat problem z dietą. Problem polega na tym, że często wyznaczamy sobie zbyt odległy cel i planujemy na przykład, że schudniemy za 3 miesiące. W takiej sytuacji nie możesz liczyć na to, że Twój organizm zmobilizuje się samodzielnie.
Najlepsze sposoby na odchudzanie - bez tanich chwytów
Jeśli jednak wprowadzisz w swojej diecie pozytywne zmiany w celu zrzucenia zbędnych kilogramów, stanie się to znacznie prostsze. Są także metody na przyśpieszenie swojego metabolizmu, by spalanie kalorii stało się nieco szybsze. Sprawdź kilka moich ulubionych metod.

Sprawdź co pijesz

1. Pij zieloną herbatę. Podczas ostatnich badań sprawdzono, jaki efekt na organizm ma ekstrakt z zielonej herbaty w porównaniu do placebo. Badacze odkryli, że osoby pijące zieloną herbatę spalają około 70 kalorii więcej w ciągu 24 godzin. Może wydawać się to mało, ale 70 kalorii dziennie to spalenie 3 kilogramów tłuszczu rocznie. To nie magia, to nauka. Badacze wierzą w to, że różnica jest spowodowana wpływem antyoksydantów z zielonej herbaty (a w szczególności katechin), na metabolizm.

2. Unikaj kalorii w płynie. Naukowcy odkryli, że organizm człowieka nie traktuje kalorii w formie płynnej w taki sam sposób, co w pokarmach stałych. Picie dużej ilości kawy z pianką nie sprawi, że będziesz nasycony, natomiast jeśli zjesz miskę makaronu, będziesz pełny.

Co najgorsze, kawa ze słodkimi dodatkami ma znacznie więcej kalorii, niż makaron, jednak znacznie chętniej wypijesz dwa kubki słodkiej kawy, niż zjesz drugi talerz makaronu. Z tego powodu, sprawdzaj jak dużo pijesz słodkich soków, kawy i wina. Niektórzy ludzie codziennie dostarczają w ten sposób około 800 kalorii dziennie i są nadal głodni. Notabene, alkohol może pogorszyć uwalnianie tłuszczu z komórek tłuszczowych, przez co nie będziesz mógł go spalić.

Zacznij podnosić ciężary.

3. Kup sobie małe ciężarki, na które wydasz pieniądze raz na całe życie. To zakup, którego nie pożałujesz. Oto, dlaczego - trening siłowy pozwala budować suchą tkankę mięśniową, spalającą więcej kalorii.

Dzięki temu tracisz kalorie podczas zwykłych czynności. Im więcej masz suchej masy mięśniowej, tym szybciej chudniesz. Jak zacząć trening siłowy? Spróbuj robić , przysiady lub rozkroki. Używaj ciężarków do i tricepsa. Wykonuj te ćwiczenia od trzech do czterech razy w tygodniu, a szybko zauważysz, że stan Twojej psychiki się poprawia.

4. Odstaw . Sól wspiera zatrzymywanie wody w organizmie, co oznacza, że wyglądasz i czujesz się napompowany. Czy jesz za dużo soli? Dzienna dawka sodu powinna wynosić nie więcej, niż 2400 mg sodu każdego dnia (lub jedna łyżeczka), jednak większość osób przyjmuje go nawet dwa razy więcej.

Zwracaj uwagę na to, jak dużo przyjmujesz sodu. Pamiętaj, że sód znajduje się nie tylko w solniczce. Ukryte źródła sodu to zupy, jedzenie z puszki i napoje, przekąski, takie jak chipsy i precelki, a także większość żywności paczkowanej.

Popraw metabolizm

5. Dodaj nieco przypraw. Angelo Tremblay, zarządzający uniwersytetem w Kanadzie, odkrył, ze jedzenie ostresj papryki znacznie zwiększa metabolizm i spalanie tłuszczu. Jaka jest tego przyczyna?

Kapsaicyna, składnik, który znajdziesz w jalapeno i papryce kajen, zwiększa wydzielanie hormonu stresu, adrenaliny, co wpływa na zwiększenie metabolizmu i zdolność do spalania kalorii. Co więcej, jedzenie ostrej papryki może zredukować Twój apetyt i ograniczyć Twoje zachcianki. Dodaj ostrych przypraw do posiłków i zobacz, jak szybko tracisz zbędne kilogramy.

6. Wyśpij się. Co ciekawe, niedobór snu może sprawić, że będziesz szybciej tył. Wynika to nie tylko z tego, że późne kładzenie się do łóżka sprawia, że zwiększa się ryzyko podjadania.

Kobiety, które śpią poniżej 7 godzin, mają znacznie gorszy metabolizm od tych pań, które śpią dłużej. Z tego powodu, nie skąp sobie drzemek, dzięki czemu otrzymasz nagrodę w formie utraty zbędnych kilogramów.

Ruszaj się.

7. Przejdź się na wieczorny spacer. Nie zrozum mnie źle, aktywność o każdym czasie jest dla Ciebie dobra. Jednak spacerowanie wieczorem może być szczególnie korzystne, ponieważ u większości osób metabolizm zwalnia w nocy.

Trzydzieści minut aktywności przed kolacją zwiększy Twój metabolizm i sprawi, że utrzyma się na wyższym poziomie przez następne dwie lub trzy godziny, nawet, jeśli przestaniesz chodzić. Co to oznacza dla Ciebie? Jeśli poprzedzisz kolację spacerem, kalorie z kolacji raczej nie odłożą się w Twoich biodrach.

8. Jedz wszystkie posiłki. Omijanie posiłków na pewno nie sprawi, że będziesz szybciej chudł. Ta strategia nie działa, ponieważ Twój organizm wciąż myśli, że jedzenie może się skończyć.

Z tego powodu, metabolizm zwalnia, by zachować więcej energii. Często pomijanie jednego posiłku prowadzi do tego, że Twoje ciało spowalnia metabolizm do takiego tempa, by wykorzystywać dokładnie wszystkie kalorie, które przyjmujesz. Gdy tylko zaczniesz jeść normalnie, szybko przybierzesz na wadze. Gdy masz napięty dzień i nie możesz zjeść normalnego posiłku na siedząco, zachomikuj w swojej torbie kawałek owocu lub baton energetyczny, cokolwiek, co pozwoli ci zabić głód.

9. Wyznacz 20 minut na ćwiczenia każdego dnia . Jeśli jesteś na diecie, nie może być to usprawiedliwienie dla siedzenia na kanapie. Uważasz, że nie? Bez żartów - powinieneś zacząć działać. Jeśli jeszcze nie ćwiczysz, powinieneś każdego dnia zrobić cokolwiek, by poprawić swoją kondycję.

Zacznij chodzić po schodach, zamiast jeździć windą, wysiądź z autobusu jeden przystanek wcześniej. Wyprowadzaj psa na dwór, zajmuj się ogródkiem lub sprzątaj w domu - zrób cokolwiek, by spalić więcej kalorii. Nie musisz od razu iść biegać (chociaż to też dobry pomysł), wystarczą codzienne, drobne czynności. Dwadzieścia minut niezbyt intensywnych ćwiczeń sprawią, że w tygodniu spalisz kilkaset kalorii.

Napij się!

10. Woda - jeśli zapominasz o niej, najwyższy czas, by sobie o niej przypomnieć. Picie większej ilości wody dziennie, to jeden z najlepszych sposobów na przyśpieszenie tempa utraty kalorii.

Twoje ciało potrzebuje wody, po to, by spalać tłuszcz. Jeśli zmniejszasz swoje wewnętrzne zapasy wody, znacznie spowalniasz ten proces. Oznacza to, że masz coraz większe problemy ze spalaniem kalorii. Powinieneś pić co najmniej 8 szklanek wody dziennie, by Twój organizm działał prawidłowo.

11. Nie zwracaj uwagi na tanie chwyty. Teorie o tym, że można stracić 10 kilogramów w ciągu 10 dni pojawiają się od zawsze i zawsze są kłamstwem. Zdesperowane osoby mogą próbować różnych rzeczy, jednak zarówno Ty jak i ja wiemy, że odchudzanie zawsze musi trwać trochę czasu.

Znacznie lepiej jest zaoszczędzić pieniądze i uchronić się przed emocjonalnym bólem, który pojawi się, gdy nie pomogą. Bądź realistą.


Napisz komentarz

Jeżeli nie chcesz przepisywać kodu z obrazka zaloguj się lub zarejestruj.

Używamy cookies w celach świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza,
że cookies będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się więcej.