Jak wspierać odporność?

Zdrowie
Ocena artykułu: 4.2/5 (53 głosów)
Czy zauważyłeś, jak dużo ludzi ma teraz problemy z układem odpornościowym? Żyjemy w coraz bardziej zanieczyszczonym świecie, jemy produkty, które są pełne substancji chemicznych i ciągle odczuwamy stres.
Jak wspierać odporność?

Na szczęście wystarczy kilka prostych zmian w Twoim stylu życia, by znacznie wzmocnić funkcjonowanie układu immunologicznego. Oto kilka porad, które pomogą Ci w zyskaniu zdrowia. Na początku powinieneś wdrożyć zdrowy styl życia, który poprawi działanie Twojego układu odpornościowego. Można między innymi:

  • rzucić palenie
  • dodać do diety więcej owoców i warzyw
  • regularnie ćwiczyć
  • dbać o wagę ciała
  • śpij odpowiednią ilość godzin
  • ogranicz spożycie alkoholu
  • unikaj infekcji, przez regularne mycie rąk


Jeśli mimo zastosowania tych sposobów masz problem z prawidłową odpornością, powinieneś zainteresować się zastosowaniem ziół o działaniu leczniczym. Są to między innymi:

Aloes Zawiera cukry, które wspierają funkcjonowanie układu odpornościowego, ma także korzystne działanie na skórę i układ pokarmowy. Najczęściej przyjmuje się go w postaci soku.

Jeżówka Szczególnie dobrze sprawdza się wtedy, gdy często chorujesz na przeziębienie i grypę. Pamiętaj, że przyjmuje się ją przez tydzień, a następnie należy zrobić przerwę. Jeżówka jest dostępna w formie kapsułek, płynu i naparu.

Czosnek Czosnek jest niedocenianym preparatem na wzmocnienie odporności, ale jego działanie jest bardzo skuteczne. Zawiera związki siarki, które zabijają bakterie i wirusy, a także aktywują układ immunologiczny.

Żeń-szeń Wzmacnia cały organizm, dlatego wpływa także na odporność. Osoby, które przyjmują regularnie żeń-szeń, rzadziej chorują i mają więcej energii.

Korzeń lukrecji Lukrecja to roślina, która jest znacznie mniej popularna niż pozostałe, które wymieniliśmy powyżej, ale także silnie wpływa na odporność. Ma także korzystny wpływ na zdrowie gardła.

Probiotyki Nowe badania wskazują na to, że odporność człowieka zależy w dużej mierze od tego, jaka jest jego flora bakteryjna. Jeśli w Twoich jelitach jest za mało pożytecznych bakterii, ich miejsce zastępują szkodliwe bakterie i powodują problemy zdrowotne. Do zmniejszenia ich ilości dochodzi przede wszystkim wtedy, gdy przyjmujesz antybiotyki i unikasz jedzenia błonnika, wspomagającego układ pokarmowy.

Uwaga na stres
Naukowcy wykryli, że jeśli jesteś narażony na stres emocjonalny, masz znacznie większe ryzyko zachorowania na różne choroby. Szczególnie negatywne działanie mają:

  • Silnie stresujące sytuacje, które mogą zwiększać narażenie na uszkodzenie wątroby.
  • Stres społeczny to kolejny czynnik osłabiający układ immunologiczny. Wynika on na przykład z przebywania w gęsto zaludnionych miejscach (na przykład w komunikacji miejskiej), obecności ludzi, za którymi nie przepadamy (praca) czy też brak czynników, które są konieczne do godnego życia.
  • Jeszcze gorzej na układ odpornościowy wpływa odizolowanie od otoczenia. Badania na małych małpkach odizolowanych od matek pokazały, że miały one bardzo niski poziom leukocytów.


Inne choroby
Starsze osoby w początkowym stadium choroby Alzheimera mają zwykle bardzo niski poziom kortyzolu, dlatego powinny szczepić się na grypę. Szczególnie mało leukocytów we krwi mają pacjenci z depresją, co wskazuje na to, że śmiech to zdrowie. Ciekawy przypadek odnotowano na Florydzie, po przejściu huraganu Andrew. Ludzie, którzy stracili swoje domy, mieli bardzo osłabioną odporność. Podobna sytuacja pojawiła się wśród mieszkańców Los Angeles po trzęsieniu ziemi.



Napisz komentarz

Jeżeli nie chcesz przepisywać kodu z obrazka zaloguj się lub zarejestruj.

Używamy cookies w celach świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza,
że cookies będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się więcej.