Jak poradzić sobie ze stresem?

Zdrowie
Ocena artykułu: 4.1/5 (45 głosów)
Stres to czynnik mający szkodliwy wpływ na cały organizm. Jeśli czujesz, że cały czas wiszą nad Tobą różne sprawy, z czasem zaczynają Cię one przygniatać i nie możesz osiągnąć dobrych wyników w pracy.
Jak poradzić sobie ze stresem?

Z tego tekstu dowiesz się, w jaki sposób możesz walczyć ze stresem.

Zapisz sobie wszystkie zadania i zacznij je realizować
Stres bardzo często jest spowodowany nadmiarem spraw, które mamy na głowie. Zapisz sobie wszystko, co masz zrobić i zapisz sobie ważne terminy w kalendarzu, dzięki temu nie będziesz musiał ich pamiętać.
Wpłynie to na poprawę Twojego samopoczucia. Im częściej będziesz zaglądał do tej listy, tym szybciej zrealizujesz najważniejsze sprawy i zdejmiesz z siebie silny stres.

Rozwiąż problemy, które Cię przygniatają
Trudno sobie poradzić ze stresem, gdy brakuje Ci pieniędzy, jesteś skonfliktowany z wieloma osobami czy Twoja firma jest w złej sytuacji.
Aktywnie rozwiązuj takie problemy i nie dostarczaj sobie dodatkowych problemów, takich, jak na przykład oglądanie wiadomości. Natłok złych wiadomości sprawia, że zaczynasz się automatycznie denerwować.

Zmień sposób, w jaki myślisz o różnych rzeczach
Przykładowo - jeśli cały czas myślisz o tym, że coś Ci nie wyjdzie, Twoja przepowiednia zaczyna się sprawdzać. Musisz mieć pozytywne nastawienie do świata i mówić do siebie pozytywnie. Wyrób w sobie nawyk mówienia „dam sobie radę!”.
Prowadzenie negatywnych rozmów wewnętrznych zwiększa Twój poziom stresu, natomiast odpowiednie postrzeganie rzeczywistości wpłynie na to, że będziesz czuł się pewny siebie. Przykładowo - gdy uciekł Ci autobus, nic nie da Ci przeklinanie w duchu na jego kierowcę. Zamiast tego, pomyśl sobie, że masz czas na przeczytanie książki czy posłuchanie radia i zrób to.

Znajdź hobby, które daje Ci odprężenie
Każdy człowiek powinien mieć swoje hobby, które pozwala mu się przenieść w zupełnie inny świat i oderwać się od rzeczywistości. Dla niektórych osób jest to gra w szachy, inni wybiorą spacer w lesie, robienie zdjęć albo długą jazdę na rowerze.
Pozwolą Ci one wejść w stan flow, w którym przestajesz się przejmować wszystkimi rzeczami i jesteś głęboko zrelaksowany. Najwięcej satysfakcji dają aktywne zajęcia, lub te, które angażują umysł.

Wypróbuj medytację
Medytacja pozwala Ci na uspokojenie umysłu i przemyślenie tych spraw, które mają dla Ciebie kluczowe znaczenie. Wiele osób przez lata ma tak dużo zajęć w ciągu dnia, że nie są w stanie ocenić tego, co jest ważne, a co nie.
Raz na jakiś czas postaraj się zostać sam ze sobą, co pozwoli Ci na uspokojenie umysłu. Warto włączyć sobie relaksującą muzykę i wsłuchać się we własne myśli. Takie sesje można zrobić

Pomyśl nad ziołami na uspokojenie
Zioła o działaniu uspokajającym pozwalają się wyciszyć i pozbyć napięcia nerwowego w sytuacji, gdy nie możesz rozwiązać swoich problemów w inny sposób. Warto zwrócić uwagę na takie zioła, jak szyszka chmielu, melisa, kozłek czy serdecznik.
Mają one działanie uspokajające i ułatwiają zasypianie, a jednocześnie nie mają efektów ubocznych, charakterystycznych dla środków chemicznych. Zioła można stosować regularnie, dzięki czemu będziesz czuł się znacznie lepiej i pozbędziesz się kłopotów z zamartwianiem się.



Napisz komentarz

Jeżeli nie chcesz przepisywać kodu z obrazka zaloguj się lub zarejestruj.

Używamy cookies w celach świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza,
że cookies będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się więcej.