Wołowina w diecie sportowca.

Suplementy
Ocena artykułu: 4.3/5 (49 głosów)

O autorze:

Mateusz Dolega

Health & Lifestyle Coach

Jak tanio kupić dobrej jakości mięso oraz jakie korzyści niesie za sobą jedzenie czerwonego mięsa. Czy wiesz, że istnieje o wiele więcej sposobów na jedzenie wołowiny niż tylko hamburgery i steki? Wiele osób próbuje wprowadzać czystą dietę, która unika wołowiny, ponieważ uważają, że wołowina jest tucząca.
Wołowina w diecie sportowca.

Prawda jest taka, że po prostu nie rozumiemy jak kupić odpowiednie mięso i stworzyć z wołowiny część zdrowej diety. Czerwone mięso można z powodzeniem wdrożyć do diety dzięki własnej edukacji o najbardziej podstawowych elementach zakupu i przyrządzania. Jest wiele marek i sztuk wołowiny i ciężko wybrać tę odpowiednia.

Istnieje wiele nazw i niejasnych etykiet na opakowaniach, które dezorientują nawet dobrze obeznanego w temacie konsumenta. Całkiem możliwe, że człowiek unika wołowiny dlatego, że po prostu nie wie który kawałek wybrać, który zawiera mniej tłuszczu i jest lepszej jakości.
Te wytyczne powinny pomóc zrozumieć podstawowe zasady zakupu wołowiny.

Wybór kawałków i firm
Jednym z najprostszych sposobów, aby wybrać szczupłe mięso, jest poszukanie specjalnego oznakowania na opakowaniu. Poszukaj logo zdrowego serca lub innych oznakowań, które opisują jakość kupowanego produktu.

Takie wytyczne definiują chudą wołowinę, która najczęściej zawiera około 5 gramów tłuszczu, z czego 2 gramy pochodzą z tłuszczów nasyconych, a w całym mięsie jest mniej niż 95 mg cholesterolu. Powinno wybierać się mięso ze specjalnych hodowli bydła, które specjalizują się w dostarczaniu chudego i naturalnego mięsa bez żadnych ulepszaczy i dodatków. Taki rodzaj wołowiny ma mniej tłuszczu, jest ogólnie zdrowszy i posiada mniejszą ilość kalorii. Dodatkowo taka wołowina gotuje się około 1/3 krócej.

Budżetowa wołowina
Wysokiej jakości chuda wołowina czasem jest naprawdę droga, ale nie oznacza to, że należy unikać jej kupna. Należy zapamiętać parę zasad.

  • Nie płać za kawały tłuszczu, ale za czystą wołowinę, którą będziesz mógł zjeść ze smakiem. W przeciwnym wypadku wyrzucisz połowę zakupu do kosza.
  • Postaw sobie zasadę, że kupisz mięso tylko pod warunkiem, że jest w promocji. Każdy sklep i supermarket będzie miał tygodniowe promocje na różnego rodzaju mięsa. Oglądaj gazetki reklamowe i ofertę sklepów.
  • Zapytaj sklepowego rzeźnika czy wie, co niedługo będzie w promocji.
  • Zamrażaj to, czego nie będziesz w stanie od razu zjeść. Dzięki temu zmniejszysz ilość odpadów.

Korzyści jedzenia wołowiny Liczne przeprowadzone badania niesprawiedliwie określiły wołowinę, jako mięso, które może powodować raka prostaty i choroby serca. Jednak większość z tych badań czerpie swoje statystyki od osób, które preferują siedzący tryb życia i wdrażają zalecenia żywieniowe dla reszty z nas, w tym sportowców i kulturystów.

Prawda jest taka, że chuda wołowina jest kluczowym elementem budowania masy mięśniowej. Jeden średni kawałek wołowiny zawiera około 52 gramy białka i zaledwie 6 gramów tłuszczu. Jest to fantastyczny stosunek, a ilość kalorii z całego kawałka wynosi około 265. Czerwone mięso zawiera 15 mg niacyny na 250 gramów mięsa.

Niacyna wpływa na zdrowie naczyń krwionośnych i zwiększa poziom HDL- „dobrego cholesterolu”. Zdrowa wołowina zawiera dużo kwasów tłuszczowych omega-3. Wołowina jest również doskonałym źródłem cynku, który zwiększa liczbę plemników i ma kluczowe znaczenie dla zdrowia prostaty i całego układu rozrodczego.

Żelazo, które jest ważnym składnikiem, który pomaga dostarczać tlen do komórek ciała. Czerwone mięso zawiera również selen. Pierwiastek ten wspiera układ odpornościowy i chroni nas przed różnymi chorobami.



Napisz komentarz

Jeżeli nie chcesz przepisywać kodu z obrazka zaloguj się lub zarejestruj.

Używamy cookies w celach świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza,
że cookies będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się więcej.