Jak utrzymać wagę po odchudzaniu?

Odchudzanie
Ocena artykułu: 4.2/5 (48 głosów)
Jeśli jesteś już po odchudzaniu bardzo ważnym elementem jest kolejny krok. Po dopiero co zakończonej diecie nie powinno się wracać do starych nawyków żywieniowych i zaprzepaścić swój sukces.
Jak utrzymać wagę po odchudzaniu?

Jest to duże osiągnięcie, ale większym będzie utrzymanie wagi.

W momencie, gdy utrzymasz satysfakcjonującą wagę nie możesz spocząć na laurach.
Osiągniesz swój cel tylko wtedy, gdy zdrowy tryb życia stanie się codziennością, a zdrowa żywność najlepszym przyjacielem. Jak więc to uczynić? Co zrobić żeby pożegnać raz na zawsze zbędne kilogramy?

Prowadź zdrowy, aktywny tryb życia
Aby utrzymać figurę nie wystarczą regularne ćwiczenia. Należy również zadbać o odpowiednie produkty, które będą trafiały do naszego żołądka. Połączenie tych dwóch rzeczy spowoduje zdumiewające efekty, które będą owocowały w ustabilizowanej liczbie kilogramów. Wystarczy włączyć do dziennego planu minimum 30 minut ćwiczeń. Nie jest to dużo, a zdziała cuda. Trzeba mieć na uwadze, że dzięki zmianie nawyków żywieniowych i ćwiczeniom nie tylko zadbasz o figurę, ale również o swoje zdrowie. Dzięki temu ominiesz wiele chorób, które mogą zniszczyć organizm.

Zawsze jedz śniadanie
Jest to najważniejszy posiłek w ciągu całego dnia. Według wielu badań osoby, które codziennie spożywają śniadanie chudną nie tylko szybciej ale i łatwiej od osób, które wstrzymywały się od pierwszego posiłku dnia. Wiele zależy od częstotliwości i ilości dań. Powinno się zjadać 5 posiłków dziennie w odstępach, które trwają od 3 do 4 godzin. Pamiętaj, że nie jedząc śniadania masz większy apetyt w ciągu dnia. Co za tym idzie? Omijając pierwszy posiłek, zjesz bardziej obfity obiad i możesz podjadać w ciągu dnia.

Wyrób nawyk
Ważną rzeczą jest włączenie zdrowego trybu już na zawsze. Nie może być to chwilowe, lecz trwać już całe życie. Z tego względu najlepiej ustalić sobie, o której godzinie będziemy spożywać dany posiłek. Nie tylko ułatwi to zadanie, ale również zmobilizuje do dalszego działania. Trzeba zaopatrzyć się w sporą ilość samozaparcia i starać się nie podjadać między posiłkami. Najlepiej podchodzić do tego spokojnie i nie przejmować się małymi grzeszkami. Większość osób po zjedzeniu niedozwolonego produktu załamuje się i wraca do niezdrowego jedzenia. Pamiętaj, że zdarza się to najlepszym i każdy ma chwile słabości. Po zjedzeniu niezdrowego posiłku staraj się poćwiczyć więcej i nie powtarzać tego zbyt często. Nie załamuj się i nie trać kontroli!

Zapisuj co jesz
Kontroluj to, o jakich porach jesz i jakie ilości. Jest to bardzo przydatne, ponieważ pod koniec tygodnia możesz zrobić rachunek sumienia i starać się odżywać się jeszcze lepiej. Metoda ta jest skierowana do osób, które chcą zmienić dietę na całe życie. Pomaga to wyrobić nawyk jedzenia posiłków w równych odstępach czasowych. Zapisuj każdą, nawet najmniejszą, przekąskę w ciągu dnia. Być może to będzie przyczyną dlaczego nie chudniesz. Nie warto oszukiwać samego siebie.

Podsumowując, nic nie dzieje się bez przyczyny. Wyrzeczenia i kontrola pomogą zgubić zbędne kilogramy, a później je utrzymać. Zadbaj o siebie i swój organizm!



Napisz komentarz

Jeżeli nie chcesz przepisywać kodu z obrazka zaloguj się lub zarejestruj.

Używamy cookies w celach świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza,
że cookies będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się więcej.