Jak trenować po ciąży?

Fitness
Ocena artykułu: 4.2/5 (57 głosów)
Kobiety po ciąży zwykle martwią się o to, że nie będą mogły powrócić do prawidłowej wagi i formy.
Jak trenować po ciąży?
Odpowiednia dieta i systematyczne treningi sprawią, że utrata wagi będzie znacznie szybsza.


Dlaczego warto trenować po ciąży?
Powodów jest wiele – poniżej podajemy kilka najważniejszych z nich:


  • Ćwiczenia przyśpieszają spalanie tłuszczu

  • Chronią Twój układ naczyniowy

  • Pomagają przywrócić odpowiednie napięcie mięśni brzucha

  • Poprawiają nastrój

  • Usuwają stres

Po porodzie należy zadbać o poprawienie napięcia mięśni pleców, dzięki czemu poprawi się Twoja postawa i unikniesz chronicznych bólów. Trening można zacząć od spięć brzucha i podnoszenia głowy, w postawie leżącej.

Intensywność ćwiczeń powinna zależeć od tego, jak duża jest przerwa między mięśniami. Jeśli jest ona bardzo duża, należy wykonywać delikatne ćwiczenia, natomiast, gdy jest już niewielka (do czego dochodzi po kilku tygodniach od porodu), zwiększamy intensywność ćwiczeń.


Aerobik można wprowadzić po około 2 – 3 miesiącach od porodu, dbając o prawidłową rozgrzewkę i sprawdzając napięcie mięśni. Uzupełnieniem takich ćwiczeń jest jazda na rowerze czy pływanie. Trening można rozpocząć wcześniej wtedy, gdy kobieta była aktywna przez całą ciążę i wykonywała odpowiednie ćwiczenia. Ciekawa formą trening są zajęcia pilates, które angażują mięśnie, odpowiedzialne za podtrzymywanie pleców i brzucha.


Cesarskie cięcie – kiedy można zacząć ćwiczyć?
Po cesarskim cięciu należy zaczekać aż do wygojenia rany, co trwa nawet 10 tygodni. Zanim zaczniesz trening, poczekaj, aż przestaniesz odczuwać ból i dla pewności, skonsultuj się z lekarzem.
Dobrym rozwiązaniem są ćwiczenia izometryczne i delikatne napinanie mięśni brzucha, przez unoszenie w górę stóp.
Gdy rana całkowicie się zagoi, można rozpocząć bardziej intensywne ćwiczenia. Najważniejszą zasadą jest unikanie nadmiernych przeciążeń organizmu.
Kobiety decydujące się na trening po porodzie, szybciej wracają do formy i nie mają tak dużego problemu z bólami kręgosłupa.

Daj sobie czas na odpoczynek
Mimo to że wiele kobiet po ciąży jak najszybciej chce wrócić do poprzedniej aktywności, warto dać sobie przynajmniej kilka tygodni czasu na powrót do pełni sił. Młodym mamom prawie zawsze brakuje czasu, bo opiekują się dzieckiem, dlatego dokładanie do napiętego planu dnia kolejnych obowiązków, może skończyć się w opłakany sposób.
Z drugiej strony, nie wolno się zaniedbywać i całkowicie rezygnować ze sportu. Im dłużej odwlekasz moment "wzięcia się za siebie", tym trudniej będzie Ci wrócić do wagi sprzed ciąży.

Jak zregenerować organizm po ciąży?

Po ciąży należy zadbać także o prawidłową dietę, która pozwoli szybko wrócić do poprzedniej wagi. Warto zwiększyć ilość kwasów omega-3 i żelaza, a także nieco zwiększyć zapotrzebowanie kaloryczne, jeśli karmisz piersią. Dieta powinna być lekkostrawna, a potrawy, które spożywasz, muszą być dostosowane do potrzeb dziecka.


Napisz komentarz

Jeżeli nie chcesz przepisywać kodu z obrazka zaloguj się lub zarejestruj.

Używamy cookies w celach świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza,
że cookies będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się więcej.