Ćwiczenia na łydki

Fitness
Ocena artykułu: 4.3/5 (39 głosów)
Osoba, która chce, by jej ciało było piękne w każdym najmniejszym szczególe, nie może zapominać o treningu łydek.
Ćwiczenia na łydki
Łydki składają się z dwóch mięśni, z których jeden pracuje przy staniu na palcach przy prostych kolanach, a drugi – przy ugiętych.

Trening łydek można wykonywać na wiele sposobów – od stosowania tylko masy własnego ciała, do używania maszyn i obciążników. Początkujące osoby powinny trenować łydki przez wspięcia na palce, stojąc przy ścianie na dwóch nogach. Jeśli wzmocnisz już mięśnie, możesz zastosować bardziej wymagający trening – siedząc na krześle, złap hantle w dłonie i oprzyj je na kolanach. Następnie podnoś łydki.

Przy większym stopniu zaawansowania, można wykonywać trening przy ścianie, stojąc na jednej nodze. Trenujemy je albo podczas treningu nóg (wykonywanego raz w tygodniu), albo częściej, co miesiąc zwiększając nieco obciążenie. W treningu tego rejonu ciała bardzo pomagają maszyny – wspięcia na palce z dużym obciążeniem można najłatwiej wykonać dzięki maszynie zwanej łydkownicą.

Regularne ćwiczenia na łydki pozwolą Ci na harmonijne ukształtowanie tej okolicy. Nie zniechęcaj się, jeśli na początku nie widzisz żadnych efektów – łydki są dość oporne, jeśli chodzi o trening.


Napisz komentarz

Jeżeli nie chcesz przepisywać kodu z obrazka zaloguj się lub zarejestruj.

Używamy cookies w celach świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza,
że cookies będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się więcej.