Jakie ćwiczenia dla starszych osób?

Fitness
Ocena artykułu: 4.1/5 (55 głosów)
Osoby w starszym wieku mają często problemy z utratą masy mięśniowej, nadwagą i ze stawami. Jedną z nich przyczyn jest brak ćwiczeń, dlatego nawet po 70 roku życia, warto regularnie uprawiać ćwiczenia.
Jakie ćwiczenia dla starszych osób?
Jakie ćwiczenia są wskazane dla starszych osób?

Kluczowym elementem w ćwiczeniach dla seniorów jest zachowanie sprawności – to znacznie ważniejsze, od zbudowania muskulatury czy bicia swoich rekordów. Bardzo przydatne są ćwiczenia z niewielkim obciążeniem wykonywanie w seriach, które wzmocnią mięśnie i uchronią kości od osteoporozy. Gdy pojawiają się problemy ze stawami, warto włączyć ćwiczenia rozciągające, które poprawiają ich funkcjonowanie.

Uprawianie ćwiczeń zwiększa wydzielanie mazi stawowej i wpływa na zmniejszenie bolesności. Jeśli pojawia się ból, ruch będzie jednym z najlepszych lekarstw. Jednym z najprostszych i jednocześnie najkorzystniejszych ćwiczeń, jest marsz, uprawiania ogródka, jazda przy rowerze, a nawet jogging. Ich zaletą jest to, że zwiększają wytrzymałość osoby i korzystnie wpływają na jej ciśnienie.

Bardzo popularny w ostatnim czasie jest , który angażuje większość mięśni organizmu. To skuteczna metoda na zrzucenie zbędnych kilogramów, która w ostatnich miesiącach w Polsce wyrasta na prawdziwą modę.Cieszymy się z tego powodu, gdyż nordic walking to sport dla każdego.

Można także uprawiać jogę, która daje szereg korzyści dla organizmu.
Jednym ze sportów, który nie wymaga dużej sprawności, a pozwala na rozruszanie mięśni, jest gra w bule, bardzo popularna we Francji.

Ćwiczenia w walce z depresją
Według badań naukowców, współczynnik depresji jest znacznie większy u osób w starszym wieku niż u młodych. Jest to związane między innymi z samotnością i zmianą dotychczasowego trybu życia na mniej aktywny (emerytura). Na szczęście ruch jest jednym z najlepszych lekarstw, jeśli chodzi o samopoczucie. Niezależnie od tego, jaki sport uprawiasz, będzie on poprawiał Twój nastrój i wpływał na zmniejszenie stresu.
Często dobrym rozwiązaniem jest udanie się na spacer z wnukami lub uczestniczenie we wspólnej zabawie na świeżym powietrzu. Starość nie musi oznaczać samotności i w większości miast tworzone są kluby seniorów, w których starsze osoby mogą realizować swoje pasje i poznawać nowe osoby.





Napisz komentarz

Jeżeli nie chcesz przepisywać kodu z obrazka zaloguj się lub zarejestruj.

Używamy cookies w celach świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza,
że cookies będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się więcej.