Ćwiczenia na plecy

Siłownia
Ocena artykułu: 4.3/5 (41 głosów)
Mięśnie grzbietu są angażowane podczas wszystkich czynności i mają skomplikowaną budowę. Aby je wzmocnić, trzeba postawić na różnorodność ćwiczeń, poprzedzonych intensywną rozgrzewką.
Ćwiczenia na plecy

Podczas wykonywania ćwiczeń na plecy, zwracaj bardzo dużą uwagę na ich stronę techniczną i unikanie gwałtownych ruchów.
Oto najważniejsze ćwiczenia na plecy:

Podciąganie w szerokim nadchwycie – to ćwiczenie, które rozwija mięśnie grzbietu i ramion.
Osoby zaawansowane mogą wykonywać je z obciążeniem, a początkujące mogą wykonywać jego mniej zaawansowane odmiany.

Podciąganie w chwycie neutralnym – wymaga zastosowania specjalnego drążka, który pozwoli na podciągnięcie się w pozycji, w której ręce są w odległości około 20 cm od siebie.

Podciąganie w podchwycie – to kolejne ćwiczenie na drążku, które pozwoli urozmaicić Twój trening. Podczas wszystkich ćwiczeń polegających na podciąganiu się, warto zwrócić uwagę na to, by opuszczać się bardzo wolno i stale kontrolować ruch. Podczas podciągania się, nie należy dotykać stopami podłoża.

Wiosłowanie sztangą w opadzie – ćwiczenie mocno obciążające . Podczas jego wykonywania należy unikać wyginania kręgosłupa w koci grzbiet, bo może to prowadzić do kontuzji.

Wiosłowanie hantlem w opadzie – to ćwiczenie, które jest znacznie prostsze od wiosłowania sztangą, bo stosuje się w nim mniejszy ciężar. Dzięki jego opanowaniu, będziesz mógł wykonać wiosłowanie znacznie większym ciężarem.

Ćwiczenia na maszynach - Trening mięśni grzbietu na maszynach jest bezpieczniejszy niż z wolnym ciężarem, ponieważ ciężar porusza się zawsze tym samym, stabilizowanym torem. Na maszynach można wykonać różne odmiany wiosłowania, przyciąganie linki w wielu pozycjach, ściąganie drążka i wiele innych ćwiczeń.

Martwy ciąg - jedno z najtrudniejszych ćwiczeń, które można stosować tylko wtedy, gdy mięśnie grzbietu są już prawidłowo ukształtowane. Osoby początkujące mogą wykonywać je z mniejszymi ciężarami, aby wyrobić sobie odpowiednią technikę. Polecane jest ze względu na to, że angażuje wiele partii mięśni i znacznie .
Trening pleców - Papaj Robi Masę odc.05 (Zapytaj Trenera)
trening pleców


Napisz komentarz

Jeżeli nie chcesz przepisywać kodu z obrazka zaloguj się lub zarejestruj.

Używamy cookies w celach świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza,
że cookies będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się więcej.