Przetrenowanie – może warto zrobić sobie przerwę?

Siłownia
Ocena artykułu: 4.2/5 (53 głosów)
Przetrenowanie towarzyszy przede wszystkim ambitnym osobom, które chcą bardzo szybko osiągnąć dobre wyniki.
Przetrenowanie – może warto zrobić sobie przerwę?

Przetrenowanie pojawia się wtedy, gdy narażasz swoje ciało na trening, który powoduje zbyt duże uszkodzenia.

Dochodzi wtedy do problemów z regeneracją i dalsze ćwiczenia nie dają żadnych efektów.

Oto kilka objawów przetrenowania:

  • Zmęczenie
  • Utrata siły, którą wyrobiliśmy do tej pory
  • Skurcze mięśni
  • Spadek koordynacji
  • Częste zachorowania na choroby
  • Rozdrażnienie

Jeśli zobaczyłeś u siebie takie objawy, a chcesz kontynuować ćwiczenia, powinieneś popracować nad planem treningowym i zmniejszeniem jego intensywności.

Dobrym rozwiązaniem jest wydłużenie przerw pomiędzy treningiem różnych partii ciała. Być może należy zmniejszyć obciążenie, albo zwiększyć ilość białka w diecie, dzięki czemu organizm będzie regenerował się szybciej. Uważaj na to, by nie przesadzać z suplementami na pobudzenie, bo one także mogą prowadzić do spadku wydajności. Po ich przyjęciu czujesz się świetnie i masz dużo energii, ale po kilku godzinach pojawia się efekt odbicia.

Raz na jakiś czas rób przerwę w treningach i sprawdzaj, czy przynoszą one dobre efekty. Jeśli ciągle jesteś zmęczony, nie poprawiasz swoich wyników na siłowni, Twój plan treningowy jest ewidentnie zły. Najlepiej jest porozmawiać o nim z trenerem.

Inne przyczyny nadmiernego zmęczenia po treningu

Przyczyną może być także dieta, która jest zbyt uboga w składniki odżywcze. Przeanalizuj swój jadłospis i sprawdź, czy przyjmujesz odpowiednio dużo białka, węglowodanów i tłuszczy. Problem może leżeć także w stresie.



Napisz komentarz

Jeżeli nie chcesz przepisywać kodu z obrazka zaloguj się lub zarejestruj.

Używamy cookies w celach świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza,
że cookies będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się więcej.