Najpopularniejsze błędy, robione przez początkujących biegaczy

Bieganie
Ocena artykułu: 4.5/5 (55 głosów)
Z tego tekstu dowiesz się, jakie są najczęstsze błędy popełniane przez biegaczy.
Najpopularniejsze błędy, robione przez początkujących biegaczy

Szybkie zwiększanie pokonywanego dystansu
Bardzo częstym błędem biegaczy jest zbyt szybkie zwiększanie dystansu. Początkowo bieganie sprawia Ci problemy, jednak po kilku tygodniach nabierasz kondycji i możesz pokonywać coraz większe dystanse. Jeśli zrobisz to zbyt szybko, może to prowadzić do problemów zdrowotnych. Nie zwiększaj dystansu o więcej, niż 10% tygodniowo i nie wyznaczaj sobie celów, których nie możesz osiągnąć. Bądź świadomy swoich ograniczeń. Jeśli jesteś chory lub masz kontuzję, musisz zmniejszyć intensywność treningu lub całkowicie z niego zrezygnować.


Jesz za mało
Myślisz, że jeśli będziesz jednocześnie biegał po kilka kilometrów dziennie i jadł tylko sałatki, to schudniesz? To prawda, ale Twój metabolizm po kilku dniach bardzo zwolni i będziesz miał problemy z brakiem siły, zawrotami głowy i osłabieniem odporności. Twoje mięśnie potrzebują odpowiedniej ilości , które musisz uzupełniać w diecie. Jeśli nie masz czasu na gotowanie w domu, przyjmuj odżywki białkowe. Bieganie na czczo i stały niedobór substancji odżywczych, to prosta droga do nasilenia katabolizmu w organizmie, co prowadzi do spalania mięśni.


Za mało odpoczywasz
Gdy biegasz, odpoczynek jest równie ważny, co sam trening. Początkujący biegacze powinni robić sobie przerwy co drugi dzień, dlatego uwzględnij je w swoim planie ćwiczeń. Jeśli nie odpoczywasz, szybko pojawią się pierwsze problemy z regeneracją. Nie trenuj zbyt długo i jeśli zauważysz objawy zmęczenia, zrób dodatkową przerwę. Nie udawaj tego, że jesteś ze stali, bo prowadzi to do całkowitego zniechęcenia się do treningu.


Za rzadko zmieniasz
Buty do biegania są zaprojektowane w taki sposób, że po przebiegnięciu kilkuset kilometrów tracą swoje właściwości amortyzujące.

Wierzymy w to, że Twoje stare buty, w których biegasz od kilku lat, są najwygodniejsze, ale mogą powodować problemy z bólem kręgosłupa. W ofercie większości firm można znaleźć modele butów, które nie zmieniają się od lat, co pozwala biegać stale w tym samym obuwiu.


Za szybko się poddajesz
Znam osobę, która miała problemy ze zdrowiem i po ustaleniu sobie ambitnego planu biegania, nie wytrzymała pierwszego treningu. Jeśli wcześniej nie prowadziłeś aktywnego trybu życia, weź pod uwagę to, że pierwsze treningi będą bardzo ciężkie.
Jeśli nie udało Ci się ukończyć pierwszego treningu, nie poddawaj się. Ustal sobie nowy cel, który będzie łatwiejszy do osiągnięcia i zacznij nad nim pracować. Nawet, jeśli trening będzie mało intensywny, to pozwoli Ci przyzwyczaić się do wysiłku.

Porywasz się na zbyt duże wyzwania

Obecnie panuje dziwna moda na bieganie ultramaratonów czy kilkudniowych biegów przełajowych tylko po to, by pokazać innym, że "damy radę". Naszym zdaniem, bieganie tak długich i wyczerpujących biegów jest dużym wyzwaniem nawet dla zawodowych biegaczy, a u osób, które niedawno zaczęły trenować, takie wyzwanie może doprowadzić tylko do kontuzji. Biegaj dla swojej przyjemności a nie po to, by pokonać innych zawodników lub coś sobie udowadniać.


Napisz komentarz

Jeżeli nie chcesz przepisywać kodu z obrazka zaloguj się lub zarejestruj.

Używamy cookies w celach świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza,
że cookies będą one umieszczane na Twoim urządzeniu. Dowiedz się więcej.